Piano Leren Spelen Zonder Noten? Hier Lees Je Er Alles Over.

Wil je piano leren spelen zonder noten? Goed idee! Je hebt namelijk helemaal geen noten nodig om mooi piano te kunnen spelen. Lees er hier alles over!

Hoe Piano Leren Spelen Zonder Noten?

Piano spelen wordt denk ik meer verbonden met noten dan andere instrumenten zoals gitaar. Maar dat wilt niet zeggen dat je geen piano kan leren spelen zonder noten te kunnen lezen!

Er is een veel gemakkelijkere, leukere en snellere manier dan (enkel) noten leren lezen. Namelijk letters en akkoorden.

Toonladder met noten:
do, re, mi, fa, sol, la, si, do
Dezelfde toonladder kan worden vervangen door letters:
C, D, E, F, G, A, B, C

De letters is op het eerste zicht gewoon een andere manier om naar hetzelfde te kijken. Maar er zit meer achter. Noten (do, re, mi,…) worden vaker gebruikt in België dan in Nederland. Ik vind dit persoonlijk jammer. Er zijn namelijk veel instrumenten waarvoor je helemaal geen noten nodig hebt om mooi te kunnen spelen. Heb je dus nog geen noten geleerd? Geen probleem! Leer dan het alternatief: de letters.

Met deze letters kan je dan de 14 meest gebruikte akkoorden leren. En laat dat nu net de beste manier zijn om piano te leren spelen zonder noten.

Hoe Kan Dit Zo Krachtig Zijn?

Het is zo dat de meeste liedjes gebaseerd zijn op 14 akkoorden. Als je deze eenmaal kent kan je dus bijna alle liedjes spelen die je op de radio hoort. Maar ook klassieke liedjes van componisten zoals Bach en Mozart zal je al heel snel kunnen spelen.

Akkoorden speel je met je linkerhand, de melodie met je rechterhand. Als je met beide handen samen speelt ontstaat dus een liedje.

Als je noten leert lezen, moet je telkens elk stukje gaan ontcijferen. Voor moeilijkere liedjes zal je er weken over doen vooraleer je deze goed kan spelen. Zulke liedjes zal je trouwens pas na jaren piano spelen kunnen leren.

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image

Piano Leren Met Een Online Pianocursus

Om piano te leren spelen met behulp van akkoorden, heb je een goede online pianocursus nodig die jou alles stap voor stap aanleert. De basis is hierbij zeer belangrijk. Eens je deze mee hebt, ben je op weg om een goede pianist te worden.

Waarschijnlijk de beste pianoles online kan je volgen door te starten met het PianoPro Programma. Deze pianocursus focust zich voornamelijk op piano leren spelen met akkoorden. Daarnaast leer je toch ook noten lezen. Dat kan namelijk ook waardevol zijn.

Dankzij het PianoPro Programma kan jij vandaag nog piano leren spelen zonder noten!

Wat Leer Je Met PianoPro?

Naast piano leren met behulp van akkoorden, leer je nog veel meer. PianoPro is namelijk meer dan een “cursus”. Het is eigenlijk een volledig Programma.

Je leert basisvaardigheden om snel piano te leren spelen, wat je veel tijd scheelt. In het PianoPro programma worden tips gegeven onder andere met betrekking tot je houding. Je leert ook hoe je snel met 2 handen kan spelen.

Hieronder kan je een filmpje bekijken van wat een cursist al kan na 5 weken. Als ik met mezelf vergelijk, dan kon ik pas na 1 à 2 jaar zo’n liedje spelen met de pianolessen die ik volgde in de muziekschool.

Piano Leren Spelen Zonder Noten

Piano Leren Spelen Zonder Noten? Zet De Eerste Stap!

Om te beginnen kan je je inschrijven om  alvast een gratis e-book te ontvangen.
Je kan een volledige maand het PianoPro Programma uitproberen voor 1 euro en als je toch niet verder wilt doen, krijg je die euro terug. Zonder opgaaf van reden. Er is dus geen risico.

Wanneer je je hebt ingeschreven voor het PianoPro Programma, krijg je onder andere toegang tot e-books en instructievideo’s waarin alles stap-voor-stap wordt uitgelegd.

Je kan ook mails sturen met al je vragen naar Steven Pruis. Hij is dus je online pianoleraar! Hij is in 2007 begonnen met de eerste pianoles online. Deze is uitgegroeid tot de grootste aanbieder van België en Nederland!

 

Deel Dit Artikel Op Sociale Media.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *