Piano Leren Spelen? Ontdek Hier Hoe Je Piano Kan Leren!

Wil je piano leren spelen? Op deze pagina ontdek je de beste manier. Als je hiermee begint, zal je al na enkele maanden mooie liedjes kunnen spelen. Verbaas je vrienden en familie!

Piano Leren Spelen

Dit zijn de voorwaarden om jezelf binnen enkele maanden pianist te kunnen noemen:

  • 14 akkoorden leren.
  • Een goede online pianocursus volgen.
  • Motivatie hebben (!).
  • Een (kleine) investering willen doen.

Voorwaarde 1: 14 Akkoorden

In tegenstelling tot piano leren spelen door lessen te volgen in een muziekschool, heb je bij het volgen van een online pianolessen slechts 14 akkoorden nodig.

Met deze 14 akkoorden kan je bijna alle populaire liedjes spelen die je op de radio hoort. Daarnaast kan je ook populaire klassieke pianostukken al snel spelen.

Hieronder zie je een voorbeeld van enkele veel gebruikte akkoorden. Dit is nog maar het topje van de ijsberg! Afhankelijk van je voorkennis zal je niet echt weten wat deze letters precies betekenen.

Geen nood. Dit wordt allemaal zeer duidelijk uitgelegd in de beginnerscursus van het PianoPro Programma. Bovendien zal je op deze website ook reeds veel te weten komen onder andere over wat deze akkoorden betekenen en het verschil tussen de methode om partituren te lezen in België (noten) en Nederland (letters).

De toonladder met de letters wordt eigenlijk bijna altijd gebruikt voor akkoorden en ook regelmatig voor bladmuziek (partituren). Het is dus het beste dat je jezelf dit eigen maakt. Hier kan je reeds met beginnen door Pianoles-Online.be regelmatig te checken op nieuwe artikels.

Om op de hoogte te blijven van nieuwe artikels en tevens een gratis e-book te ontvangen kan je hier klikken. >>

  • Demo Image
  • Demo Image
  • Demo Image

Voorwaarde 2: Een Goede Online Pianocursus

Naar mijn mening is de beste online pianocursus het PianoPro Programma van Steven Pruis.

Naast de eerste (in 2007) pianoles online, is het ook de grootste van België en Nederland met meer dan 20 000 cursisten die zich reeds aansloten.

Voorwaarde 3: Motivatie

Motivatie is zeer belangrijk als je echt piano wilt leren spelen. Je moet namelijk wekelijks (in het begin zelfs dagelijks) wat tijd aan de piano spenderen. Alleen zo kan je vooruitgang boeken.

Het is wel zo dat een online pianocursus dit veel gemakkelijker maakt. Het is namelijk echt een leuke manier om piano te leren spelen.

Als je je aanmeldt bij het PianoPro Programma, krijg je toegang tot het online lesmateriaal. Dit bestaat onder andere uit zeer duidelijke e-books, instructievideo’s en nog veel meer.

Dit alles is beschikbaar op elke computer, tablet, laptop of smartphone. Op deze manier kan je dus niet alleen in je eigen tempo piano leren spelen, maar ook overal.

Heb je tussendoor even tijd en zin om een e-book te overlopen? Geen probleem, dan bekijk je deze gewoon op je smartphone, laptop of elk ander apparaat dat je tot je beschikking hebt!

Voorwaarde 4: Wat Is Jouw Investering?

Reguliere pianolessen kunnen zeer duur zijn. Een privéleraar kost al snel 30 à 50 euro per uur. Als je (bijna) elke week een uur les zou volgen, loopt het totale bedrag op jaarbasis dus al snel op tot meer dan 1 500 euro! Maar ook gewone lessen in groep zullen je per jaar heel wat kosten. In Nederland lopen deze bedragen op tot meer dan 1 000 euro. In België is de kostprijs iets redelijker, maar met boeken bij zal dit nog steeds rond de 300 euro per jaar zijn.

Je leert dan over de jaren heen piano spelen, wat zeer goed is, je zal na jaren oefenen zeer goed piano kunnen spelen.

Maar voor een fractie van deze prijs kan je op een zeer leuke manier en volledig in je eigen tempo online piano leren spelen.

Wil je het gratis e-book “Les 1: De Start” van de PianoPro Starterscursus ontvangen en op de hoogte blijven van de nieuwste artikels rond pianoles online? Klik dan hier.

Deel Dit Artikel Op Sociale Media.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *